Tek seçeneğiniz Diş Teli Değil

Birçok yetişkin, hayatlarının belirli dönemlerinde ağızlarındaki diş diziliminin bozulmaya başladığını fark edebilirler. Dişler ön tarafa doğru yığılarak sıkışma eğilimi gösterebilir veya yanlara doğru hareket ederek dişlerin arasında diestema adı verilen boşluklar oluşturabilir. Sonradan oluşan ortodontik rahatsızlıkların nedenlerin başında ise daha önce yapılmış olan diş çekimlerinin ağız içinde yarattığı boşluklar veya ergenliğin bitiminde kendini gösteren yirmilik dişler nedeniyle dişlerin hizasının bozulması gelmektedir. Bu tarz problemler ile karşılaşan yetişkin hastalar ortodontik tedavi almak isteseler bile tedavi için yeterince genç olmadıklarını düşünebilirler. Ancak yaşınız kaç olursa olsun, dişlerinizin ve diş etlerinizin sağlıklı olması şartı ile tüm yaygın hastalıklar için yetişkinlere yönelik ortodontik tedaviler mevcuttur.

Geleneksel diş hekimleri ve ortodontistler genellikle ileride oluşabilecek tüm ortodontik problemler için diş teli kullanılmasını önermektedir. Diş teli tedavisi diş bozuklukları, çapraşıklıklar ve diğer diş anormalliklerinde son derece önemli bir tedavi şeklidir. Ancak çoğu zaman hastalar dişlerinin kötü görünmesinden korktuğu için diş teli taktırmaktan kaçınırlar. Günümüzde insanların estetik kaygıları göz önüne alınarak ortodonti alanında devamlı yeni tedavi yöntemleri geliştirilmektedir. Bu teknolojinin son ürünlerinden birisi de şeffaf apareylerdir.

Şeffaf aparey (invisalign), metal diş tellerine alternatif olarak sunulan yeni bir ortodontik tedavi yöntemidir, hastalara adım adım kişiselleştirilmiş basit bir tedavi şekli vaat eder. Şeffaf aperey hastalar tarafından kolayca çıkarılabilir ve ağız içine geri yerleştirilebilir. Doktor kontrolündeki bir şeffaf aparey tedavisi ile planlanan tedavi sürecinde, beklenmeyen sürprizlerle karşılaşmadan dişlerinizi ideal pozisyonuna getirebilirsiniz. Okutan Diş Poliklinikleri’nde Uzman ortodontistlerimizin onayladığı tedavilerde tedavilerinde her şeffaf aparey her hasta için özel olarak üretilir ve gerekli tüm malzemeleri müşteri için temin edildikten sonra hastaların tedavi sürecinde planlanan şekilde kontrollerine gelmesi beklenir.

Şeffaf Aperey Tedavisi Nasıl Gerçekleştirilir?

Şeffaf Aparey tedavisinde ilk olarak 3 Boyutlu bir ortamda müşterinin ağız şeklinin modellemesi yapılır. Bu modele göre dişlerin ihtiyaç duyduğu tedaviyi sağlayacak şeffaf aparey üretimi gerçekleştirilir. Hastanın hali hazırdaki ağız sağlığı kontrol edilerek varsa ağız sağlığındaki problemler giderilir. Kişiye özel şeffaf aperey hazır olduğunda hastaya gönderilir. Tedavi sürecinde ikinci şeffaf apareye geçmeden önce ilk aparey doktorun tavsiye ettiği süre boyunca kullanılır. Daha sonra ikinci şeffaf apareye geçilir. Gün içerisinde en az 20 saat kullanılması gerekmektedir. Tedavi boyunca kullanılacak Şeffaf Aparey sayısı diş dizilimindeki bozukluğun büyüklüğü ile doğru orantılıdır.   Bu şekilde hastanın diş dizilimindeki problem tamamen ortadan kalkıncaya kadar tedaviye devam edilir.  Şeffaf aparey tedavisi altı aydan başlayarak iki veya üç yıla kadar sürebilir.

Şeffaf Aperey tedavisinin geleneksel diş tellerine göre birçok avantajı vardır. Hastalar lezzetli bir yemeği yemek istediklerinde, soğuk veya sıcak içecekler tüketirken, diş fırçalarken, diş ipi kullanmak istediklerinde ve sosyal etkinliklerde çıkarabilirler. Özellikle en güzel anlarında fotoğraf çekerken ağız içerisinde herhangi bir yardımcı aparat ile poz vermek istemeyen çok sayıda hasta Şeffaf aparey tedavisi ile ortodontik bir tedaviden istedikleri her şeyi bulabilirler.

Şeffaf aparey pürüzsüz kenarlara sahiptir ve telleri yoktur, ileri derece rahatsızlıklarda kullanılmadığı için lastik kullanımına da ihtiyaç duyulmaz. Bu da şeffaf aparey kullanımını hem daha acısız hem de daha rahat hale getirir.

Dişlerinin konumu düzeldikçe son hallerini fark edebilen hastalar bu sayede motivasyonları düşmeden daha mutlu bir tedavi dönemi geçirirler. Şeffaf aparey temizliği yine diş tellerine oranla çok daha kolaydır. Şeffaf apareyinizi her kullanımdan önce yumuşak kıllı diş fırçası ve doğal içerikli bir diş macunu yardımı ile yavaşça fırçalayarak, zarar vermeden temizleyebilirsiniz. Şeffaf aparey temizleme işlemi yaklaşık 1 dakikanızı alacaktır.  Şeffaf apareyin temizlenmesindeki en önemli nokta her temizlemeden sonra şeffaf aparey iyice durulanması gerekmektedir. Yiyecek kalıntılar ve bakteriler nedeniyle oluşabilecek kimyasal çözünmeler nedeniyle şeffaf aparey işlevini kaybedebilir. Şeffaf aparey temizliği esnasında farklı temizleyicilerin kullanılmaması da yine aynı şekilde önemlidir farklı maddelerin temizlik esnasında kullanılması şeffaf apareye zarar verebilmekte ve şeffaflığının kaybolmasına sebebiyet verebilir.

Şeffaf aperey tedavisinin sonuçlarının herhangi bir diş telinin tedavisinin sonuçlarından hiçbir farkı yoktur. Bütün ortodontik tedavilerde olduğu gibi tedavi sonlandıktan sonra doktorun tavsiye ettiği süre boyunca gece koruyucusu kullanmak, sonuçların mümkün olduğu kadar uzun süre korunmasına yardımcı olacaktır.