Süt Dişlerde Kanal Tedavisi Nasıl Yapılır?

Çocuklarda kanal tedavisi ebeveynlerin kafasını karıştıran bir konudur. Bu konuda en çok merak edilen şey süt dişlere kanal tedavi uygulandığı takdirde, altından çıkacak olan kalıcı dişlerin zarar görüp görmeyeceğidir.

Bilindiği gibi süt dişleri çocukların sağlıklı ağız gelişimi için çok önemlidir. Bu dişler, alttan gelecek kalıcı dişlere zemin oluşturduğundan çürümeleri veya zamanı gelmeden önce dökülmeleri istenmeyen durumlardır. Fakat beslenme alışkanlıkları neticesinde çocuklarda sık sık diş çürükleri ile karşılaşmaktayız. Özellikle fazla şeker tüketimi ya da uzun süreli biberon kullanımı bu çürüklerin başlıca nedenleridir. Diş minelerinin zarar görerek aşınmasıyla birlikte zamanla çürükler meydana gelir. Diş çürükleri çoğu zaman sıcak, soğuk ve tatlı hassasiyetine sebebiyet verir. Bu dönemde müdahale edilmeyen çürükler iltihaplanarak çocuklara ağrı dolu günler yaşatabilir. İlk aşamada yemek yerken ağrı ve iştahsızlık olarak boy gösteren bu etkiler hızla yayılarak tüm yüzde şişlik gibi sonuçlara kadar ulaşabilir.  Bu nedenle ebeveynler çocukların şikâyetlerini ciddiye almalı ve onları diş hekimine götürmeyi ihmal etmemelidir.

Erken müdahale edilmeyen diş çürükleri iltihaplandıktan sonra tek çözüm kanal tedavisidir. Bu yöntem hem anne babaları hem de çocukları endişelendiren bir tedavi olsa da aslında korkacak hiçbir şey yoktur. Süt dişlere uygulanacak kanal tedavisi kalıcı dişler hiçbir şekilde etkilemez, dolayısıyla alttan gelecek olan daimi dişler kanal uygulamasından sonra da rahatlıkla çıkacaktır. Tam aksine gerekli tedavi uygulanmazsa gelecek olan daimi dişler enfeksiyona maruz kalır. Bunun sonucunda ise bu dişlerde şekil bozuklukları, lekelenme ve kararmalar meydana gelir. Bu şekil bozuklukları ileride ortodontik tedaviye gereksinim duyulacak derecede ciddi olabilir.

Peki, süt dişlerde kanal tedavisi nasıl yapılmaktadır?

Pedodonti tedavilerinde öncelik çocukları psikolojik olarak rahatlatmaktır. Yetişkinlerin bile zaman zaman gözlerinin korktuğu tedavilerden çocukların korkması kaçınılmazdır. Bu nedenle onları ikna etmek, canlarının acımayacağını ve bunun yalnızca onların iyiliği için yapılan bir işlem olduğunu anlatmak gereklidir.

Çocuklara uygulanan kanal tedavisi yetişkinlere yapılan kanal tedavisi ile karıştırılmamalıdır. Sanılanın aksine süt dişlere uygulanan kanal tedavisi oldukça basit ve kısa süren bir işlemdir. Uygulama sırasında öncelikle dişler uyuşturulacağından çocuklar işlem boyunca herhangi bir acı hissetmeyecektir. Bakteri ve çürük doku temizliği yapıldıktan sonra süt dişleri için özel hazırlanan bir dolgu maddesi diş köklerine enjekte edilir.

Çocuklar küçük yaşlardan itibaren doğru ağız ve diş bakımını öğrenmeli, dişlerini günde en az 2 kere fırçalamayı alışkanlık edinmelidir. Düzenli fırçalamayla dişlerdeki sararma ve lekelenmelerin önüne geçilebilir. Bunun için anne babaların rehberliği çok önemlidir, çocuğunuza diş bakımını ne kadar erken öğretirseniz gelişimleri ve ileriki hayatları boyunca o kadar sağlıklı dişlere sahip olacaklarını unutmayın.

Süt dişlerde kanal tedavisi her zaman gerekli olmayabilir; çocuğunuzun yaşına, dişlerinin durumuna göre en doğru kararı diş hekimi verecektir. Okutan Diş Polikliniği’nde pedodonti tedavileri hakkında daha fazla bilgi edinmek isterseniz deneyimli ve alanlarında uzman diş hekimlerimizden ücretsizlik danışmanlık hizmeti almak için bize 7/24 ulaşabilirsiniz. Kliniğimizde Covid-19 pandemisine karşı tüm önlemler alınmıştır, bizi gönül rahatlığıyla ziyaret edebilirsiniz.