Gingivitis Nedir? Semptomları Nelerdir ve Tedavisi Nasıl Yapılır?

Gingivitis nedir sorusunun cevabını vermeden önce, gingiva nedir tanımını yapmak daha sağlıklı olabilir. Gingiva, yani diş eti, alveolar kemiği çevreleyen ve diş köklerini saran pembe mukoza tabakanın adıdır. Gingivitis ise diş etlerinde görülen hastalığın adıdır.

Gingivitis görülen hastalarda, diş etlerin tabanı tahriş olur, kızarır ve şişer. Gingivitis yaygın bir peridontal hastalıktır ancak hastalar genellikle çok zorlu bir süreç geçirmezler. Yine de bu hastalığı ciddiye almak gereklidir. Çünkü diş eti iltihaplanması, daha ciddi sorunlara yol açabilir ve diş kaybına neden olabilir.

Diş eti hastalığının görülmesinin başlıca sebebi ağız hijyenine dikkat edilmemesidir. Bunun için gerekli olan, kişinin dişlerini günde 2 kez fırçalaması, diş ipi kullanması ve ağız kontrollerini aksatmamasıdır. Diş sağlığına dikkat etmek, gingivitis gibi hastalıkların görülme riskini oldukça düşürmektedir.

Diş Eti İltihabı Semptomları ve Tedavisi

Gingivitis nasıl teşhis edilir sorusunun cevabını verebilmek için, sağlıklı bir diş etinin yapısını ve olası bir rahatsızlığın semptomlarını bilmek önemlidir. Sağlıklı diş etleri sıkı görünümlüdür ve uçuk pembe renktedir. Dişleri sıkıca sararlar.

Şişmiş, kabarmış diş etleri, hassasiyet, kırmızı renge dönen diş etleri, fırçalama esnasında kanayan diş etleri, ağız kokusu gibi semptomlar diş eti hastalığının başlıca belirtileri arasındadır.

Bu semptomlardan birine veya bazılarına sahip olan kişinin, bir an önce uzman bir hekime başvurması gerekmektedir. Erken teşhis ve tedavi, diş eti hastalığından kurtulmak ve iltihabı önlemek adına çok önemlidir.

Diş eti hastalığı tedavisi, profesyonel bir diş temizliğinin yapılmasıyla başlar. Bu temizliğin kapsamında dişler, plaklardan ve bakterilerden arındırılır. Bu aşama, diş taşı temizliği ve kök düzeltmesi olarak da bilinir. Kök düzeltme sayesinde, iltihaplanmaya bağlı bakteriler ortadan kaldırılır. Kök yüzeyleri pürüzsüzleştirilir, yeni bakteri oluşumu engellenir.

Gingivitis tedavisi içinde, gerekirse restoratif diş tedavisi de uygulanabilir. Yanlış hizalanmış dişler veya kaplamalar sonucunda diş eti hastalığı gelişebilir.

Diş eti hastalığı veya diş eti iltihabı tedavilerinin en can alıcı noktalarından biri de ağız hijyenidir. Tedavi devam ederken ve özellikle tedavi sonrası dönemde ağız sağlığını korumaya yönelik bakımların yapılması, sürdürülmesi tedavinin etkilerine olumlu katkı yapacaktır.