Geniş Diş Boşluklarında İmplant Tedavisi

İmplant tedavisi, son yıllarda diş hekimliğinde en çok kullanılan tedavilerin başında gelmektedir. İmplant tedavisinin en önemli avantajı, dişlerinde geniş boşluklar olan, hatta tüm dişlerini kaybetmiş hastalara dahi uygulanabilir olmasıdır. Bu tedavi için en önemli ölçüt, vidalı dişlerin yerleştirileceği bölgede, implantı içine alacak ve vidalı dişi saracak sağlamlıkta kemiklerin olmasıdır. Yeterli ölçüde kemik kalınlığı ve uzunluğuna sahip olan tüm hastalar implant tedavisi olabilir.

Biyolojik olarak insan vücuduna en iyi uyum sağlayan madde titanyumdur. Bu nedenle implantlar genellikle titanyumdan yapılır ve çene kemiğine kaynaşır. İmplant doğal diş yapısına yakınlığı sayesinde hastalara çiğneme rahatlığı sunar. İmplant tedavisinin bir diğer avantajı ise komşu dişlere zarar vermemesidir. Yani sadece sorunlu bölge üzerinde çalışılır, sağlıklı dişlere herhangi bir müdahalede bulunulmaz. İmplant dişler kök görevi göreceğinden günlük hayatınıza eskisi gibi devam edebilirsiniz.

Eğer geniş diş boşluklarına implant tedavi ile müdahale edilmezse, ileride ciddi çene problemleri ile karşılaşılabilir. Kaybedilen dişler zaman içerisinde diğer dişlerde de aralanmalara neden olabilir. Bu boşluklar, alt ve üst dişlerin işlevlerini yerine getirmesine engel olur, çene yapısı ciddi şekilde bozulur. Bu aralıklarda yiyecek artıkları birikeceğinden, diş çürükleri ve diş eti hastalıkları da ortaya çıkar. Fakat bu sorunlardan en önemlisi çene ekleminde meydana gelebilecek komplikasyonlardır. Çünkü tedavi için geç kalınırsa, bu sorunların geri dönüşü çok zordur. Özellikle birden fazla sayıdaki diş eksiklikleri çok daha fazla probleme yol açacaktır. Bu nedenle hastalar diş kayıplarını mutlaka ciddiye almalı ve en kısa zamanda implant tedavisi yaptırmalılardır.

İmplant Tedavisi Kimlere Uygulanabilir?

-18 yaşını doldurmuş ve çene gelişimini tamamlamış hastalara,
-Dişlerinin bir bölümünü ya da tamamını kaybetmiş hastalara,
-Tek bir diş kaybı olan hastalara,
-Çene rahatsızlıkları bulunan hastalara,
-Hareketli protez kullanmak istemeyen hastalara,
-Kaplama yaptırmak istemeyen hastalara,
-Kırık diş kökleri bulunan hastalara implant tedavisi uygulanabilir.

İmplant Tedavisi Nasıl Uygulanır?

Dental implantlar lokal anestezi altında, uygulanacak implant sayısına göre 30-90 dakikalık bir operasyonla yerleştirilir. Bu implantların çene kemiğiyle bütünleşmesi 3 ila 6 ay arası bir süreyi bulmaktadır. Bu esnada hastalara geçici protez takılabilir. Bu sayede hastalar normal yaşantılarını sürdürürüler. İyileşme süreci tamamlandıktan sonra dental implantın ikinci parçası olan üst yapı vidaların üstüne yerleştirilir ve tedavi sona erer. Hastaların bilmesi gereken önemli bir konu sigara kullanımının implantların iyileşme sürecini geciktirdiğidir. Bu nedenle sigara alışkanlığı olan hastaların operasyondan yaklaşık 4 hafta kadar önce sigarayı bırakması gerekmektedir.

İmplant son derece sağlam, konforlu ve güvenli bir tedavidir. Hastalara hem sağlık hem de estetik açısından bir çözüm sunar. Doğal diş yapısına en yakın maddelerden yapılan implantlar diğer protezlere göre çok daha kalıcı ve uzun ömürlü bir seçenektir. Herhangi bir üst yaş sınırı bulunmadığından 80 yaşının üstündeki hastalarda bile tercih edilmektedir. İmplant tedavisi hakkında daha fazla bilgi almak ve kliniğimizde tüm Covid-19 önlemleri kapsamında güvenli bir tedavi almak için bize ulaşabilirsiniz.