Endodonti Tedavisi ile Çürük Dişlere Elveda

Endodonti, diş içi bölgeyi tedavi eden ve dişeti dokularında oluşan hastalıkları iyileştiren diş hekimliği branşıdır. Kanal tedavisi olarak da bilinen endodonti, diş enfeksiyonu ve diş çürümesi meydana geldiğinde uygulanmaktadır.

Diş hekimliğinin bu alanında uzmanlaşmış olan “endodontist”in tecrübeli ve bilgili olması son derece önemlidir. Çünkü, gerektiğinde minör dokunuşlar yapabilmek için yetkinlik esastır. Dental teknolojilerin de desteği ile bu işlemler hızlı, kolay ve konforlu şekilde yapılabilmektedir. Peki ama endodonti neden önemlidir?

Endodonti sayesinde, çürüyen diş kurtarılabilmektedir. Yani, bu tedavi çürüyen doğal dişi kaybetmenizi önler. Endodontinin kapsamı da hayli geniştir. Endodontik tedaviler diş pulpasında ileri seviye defekt oluşumunu önler, diş minesi ile ilgili sorunları düzeltir ve hatta kanal tedavisi yapılmış olan dişlere bleaching uygulamak da bu branşın kapsamındadır.

Endodontik Tedaviye İhtiyacınız Var mı?

Diş dokusu ya da diş pulpası merkezli sorunlar yaşıyorsanız endodonti tedavisi için uygun birer adaysınız demektir:

• Diş yüzeyinde gözle görülür kavite bulgusu,
  • Sıcak ve soğuk içeceklere karşı hassasiyet,
  • Çiğnemede güçlük,
  • Geçmeyen, tekrarlayan diş ve diş eti ağrıları.

Bunların birinden ya da birkaçından mustarip misiniz? Eğer öyleyse, endodontist uzmanına görünme zamanınız gelmiş olabilir.

Endodontik Tedavinin Aşamaları Neler?

Muayene: Her tedavi öncesi dönemde olduğu gibi, kanal tedavisinde de ilk aşama muayenedir. Diş hekimi ağız içi bölgeyi muayene eder. Radyolojik görüntüleme sisteminden faydalanılır. Diş röntgeni çekilir. Diş kanal kökünün mevcut durumu değerlendirilir ve çene kemiği yapısı incelenir.

Tedavi Süreci: Dentin tabakasındaki diş özündeki damarlar ve sinirler alınır. Pulpadaki iltihap oluşumu kurutulur. Tüm enfekte alanlar ve kanal boşluğu temizlenir. Bir sonraki aşama ise dolgu uygulamasıdır. Dolgunun malzemesi, türü ve renk tonu farklılık gösterebilir. Burada hastanın kararı belirleyici olacaktır.

Tedavi Sonrası Süreç: Kanal tedavisi sonrası iyileşme zorlayıcı değildir, hatta geçmişe kıyasla oldukça rahattır. Endodonti tedavisi sonrasında evde diş hekiminizin tavsiyelerini yerine getirmelisiniz. Elbette, ağız hijyenine önem göstermelisiniz. Bunun için dişlerinizi fırçalamalı, diş ipi kullanmalısınız.

Son teknolojik ekipmanlar, modern bir ambiyans, tecrübeli diş hekimleri ve sağlık çalışanları ile çevrili bir klinikte tedavi olmak istemez misiniz? Cevabınız evet ise bilmelisiniz ki Okutan Dental profesyonel endodontist kadrosu ile sizleri bekliyor.