Diş Hekimliğinde Botoks ve Dolgu Uygulamaları

Diş hekimliğinde botoks ve dolgu uygulamalarını son zamanlarda sık sık duyar olduk. Önceden bu kozmetik uygulamalarının sadece güzellik uzmanları tarafından yapılması gerektiği gibi bir önyargı olsa da artık yüz anatomisini çok iyi bilen diş hekimlerinin de bu uygulamaları yapabilme yetkisi olduğunu biliyoruz.

Kozmetik diş tedavilerinde, estetik bir diş görünümü elde etmek esastır. Bu estetik görünümü çoğunlukla gülüş tasarımı adı verilen yöntemle sağlıyoruz. Gülüş tasarımı ya da Hollywood gülüşü gibi uygulamalar diş beyazlatma, porselen kaplama, zirkonyum kuron, implant tedavi vb. dental tedavilerden en az iki tanesinin kombinlenmesiyle gerçekleştirilir. Bu sayede hastalar inci gibi bembeyaz ve düzgün dişlere kavuşur. Bunun göz alıcı bir gülümsemeye sahip olmak için yeterli olduğunu düşünüyor olabilirsiniz ancak güzel bir gülümseme sadece dişlerden ibaret değildir. Yüzü ve gülüşü birlikte düşünmek gerekir bu nedenle diş estetiği tamamlandıktan sonra dudaklara ve yüze ufak dokunuşlar yapılırsa mükemmel bir sonuç elde edilecektir.

Diş hekimliğinde botoks uygulaması en çok bruksizm (diş sıkma/gıcırdatma) ve gummy smile (aşırı diş eti görünürlüğü) olan hastalarda kullanılmaktadır. Uzman bir diş hekimi tarafından kolaylıkla uygulanabilen botoks lokal anestezi altında gerçekleştirilir. Kas dokusuna hiçbir zarar vermeyen bu uygulama yaklaşık 4-6 ay kadar etkisini sürdürür.

Botoks ile Bruksizm Tedavisi Nasıl Yapılır?

Günümüzde, özellikle stres, anksiyete ve depresyon etkisiyle pek çok kişide karşılaşılan ve halk arasında diş sıkma olarak bilinen bruksizm de botoks ile önüne geçilmesi mümkün bir rahatsızlıktır. Bruksizm, kişinin geceleri elinde olmaksızın dişlerini sıkmasına verilen addır. Bu rahatsızlığın en büyük dezavantajı, uyku sırasında yapıldığından hastaların bunun farkına varamamasıdır. Uzun süre fark edilmemesi durumunda kulak, baş ve çene ağrısı gibi semptomlarla karşılaşılabilir.

Bruksizm tedavisinde ilk kullanılacak yöntem plak olsa da bazı hastalar bu metoda cevap vermemektedir. Bu durumda diğer seçenek botoks uygulamasıdır. Çeneyi kapatan kaslara lokal anestezi alında botoks uygulanarak sorun kolayla ortadan kaldırılır. Botoksun etki süresi yaklaşık 6 ay kadardır. Bu süre zarfında diş sıkmaya neden olan faktörler ortadan kaldırılırsa sorun kökten çözülmüş olacaktır. Aksi halde ise yeni bir botoks seansına gereksinim duyulur.

Botoks ile Gummy Smile Tedavisi Nasıl Yapılır?

Gummy smile adı verilen, hastaların konuştuğunda ya da gülümsediğinde diş etlerinin fazla görünür olması problemi botoks ile çözülebilmektedir. İdeal bir gülüş için, yaklaşık 2 mm kadar görülmesi gereken diş etleri kimi bireylerde yaklaşık 10 mm’ye kadar görülmektedir. Bu durumda dişler olması gerektiğinden daha fazla ön plana çıkar ve daha büyük gözükür. Güzel bir gülümseme için sadece dişlerin şekli ve rengine bakılmaz, aynı zamanda diş eti ve dişler orantılı durmalıdır.

Bu hastalara öncelikle lokal anestezi uygulanır. Yaklaşık 10 dakika süren acısız bir uygulama ardından hastalar hemen taburcu edilir. Hastanın durumuna ve uygulama yapılması gereken bölgelere göre birden fazla seansa ihtiyaç duyulabilir. İlk uygulamadan 15 gün sonra hastalar kontrole çağırıldığında bunun planlaması yapılacaktır.

Okutan Diş Polikliniği olarak diş hekimliğinde gelişmeleri yakından takip ediyor ve bu gelişmelere ayak uyduruyoruz. Siz de polikliniğimizde bu tedavilerden yararlanmak isterseniz bize ulaşarak ücretsiz danışmanlık hizmeti alabilirsiniz.