DİŞ HEKİMLİĞİNDE BOTOKS TEDAVİSİ

Botoks Nedir?

Botoks, enjekte ile kaslara yönelik uygulanan ve estetik bir görünüm amaçlayan tıbbi tedavi yöntemidir. Botoks, 'Clostridium Botulinum' isimli bir bakteriden elde edilen güçlü bir toksin maddesidir. Sinir uçlarında iletim görevi gören maddelerin salınımını azaltan botoks, sinirler ve organlar arasındaki iletimi belirli bir süre durdurur. Bu sayede uygulamanın gerçekleştiği bölgedeki kaslarda ortaya çıkan aşırı aktivite artışının önüne geçilir.

Etkili bir toksin maddesi olan botoks yardımıyla, alanında uzman doktorlar tarafından birçok tıbbi uygulama gerçekleştirilmektedir. Yüz şekillendirme, aşırı terleme, kırışıklık giderme, diş eti ve çene tedavisi gibi alanlarda sıklıkla tercih edilen bir uygulama olan botoks, cerrahi bir işlem değildir. Gelişen teknoloji ile birlikte etkisini yaklaşık 3-6 ay korumaktadır.

Tıbbın pek çok alanında tercih edilen botoks tedavisi, acısız ve ağrısız bir işlem olması nedeniyle pek çok uzman doktor ve danışan tarafından sıklıkla tercih edilmektedir.

Diş Hekimliğinde Botoks Tedavisi Nasıl Yapılır ?

Diş hekimliği tedavilerinde sıklıkla başvurulan bir yöntem olan ve 'çene botoksu' olarak da bilinen botoks uygulaması, çene kaslarında meydana gelen aktivite artışını minimum düzeye indirmeyi hedefler. Kasların aşırı hareketini sınırlandırdığı için diş sıkma ya da diş gıcırdatma gibi problemlerin önüne geçilir. Botoks uygulaması sayesinde, çene bölgesinde yer alan ‘Masseter’ kasının aşırı hareketi sınırlandırılır ve yüz bölgesinde oluşan asimetrik görünüm, yerini estetik bir görünüme bırakır.

Üst diş etinin estetik bir görünüme kavuşması amacıyla da başvurulan botoks uygulaması, estetik bir gülüş için oldukça önemlidir. Diş eti estetiğinin yanı sıra yüzün incelmesini ve çene kasında zaman içinde oluşan rahatsız edici birtakım ağrıların azalmasını da sağlayan botoks, küçük enjektörler yardımıyla gerçekleştirilir. Botulinum toksininin enjekte edilmesiyle gerçekleştirilen uygulama, yaklaşık 5 dakika gibi kısa bir süre içinde tamamlanmaktadır.

Uygulanmasıyla birlikte bazı işlevsel problemleri de ortadan kaldıran botoks tedavisi, alanında uzman doktorlar tarafından yüz anatomisi ve kasların çalışma işlevi göz önünde bulundurularak gerçekleştirilir.

Diş Hekimliğinde Botoks Tedavisi Kimler İçin Uygundur ?

Hamile ya da emzirme döneminde olan kadınlar, botoks maddesine alerjisi olan ve kan hastalığı problemi olan kişilerin botoks uygulaması yaptırması oldukça sakıncalıdır. Bunun yanı sıra 18 yaşından büyük ve ihtiyaç duyan herkes için uygulanabilir bir tedavi yöntemidir. Uygulama sıklığı kişinin mevcut sağlık durumuna göre doktor tarafından belirlenir ve tedaviden sonraki süreçte botoks işleminin yineleme sıklığı azaltılabilir.

İşlem öncesi kişi detaylı bir doktor muayenesinden geçmektedir. Bu muayenenin ardından alanında uzman doktor tarafından kişinin genel sağlık durumu hakkında bilgi edinilir ve sonuçta, danışanın botoks tedavisine uygun olup olmadığı belirlenir.

Diş Tedavilerinde Botoks İşlemi Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler

Çene botoksu uygulamasının ardından yaklaşık 24-35 saat yüz üstü yatılmamalı ve botoks uygulanan bölgeye herhangi bir şekilde masaj yapılmamalıdır. Hijyen gereği, botoks maddesinin enjekte edildiği bölgeye makyaj malzemelerinin temas etmemesi son derece önemlidir.

Botoks tedavisinin ardından yaklaşık 7-8 saat yüz bölgesine masaj yapılmamalıdır. İlk 24 saat sert yiyecekler tüketmekten kaçınılmalı ve mümkün olduğunca sıvı gıdalar tercih edilmelidir. Böylelikle müdahale edilen çene kasları yorulmamış olur ve dolayısıyla uygulamanın etkisi daha kısa sürede hissedilir. Tedavi sonrası birkaç saat su ile temastan kaçınılmalıdır. Botoks uygulamasının ardından yaklaşık 24 saat kan sulandırıcı herhangi bir takviye alınmamalıdır.

Botoks tedavisi sonrası dikkat edilmesi gereken hususlar, iyileşme sürecinin hızlanması ve yaşam kalitesinin azalmaması açısından son derece önemlidir. Uygulamanın ardından yaklaşık iki hafta sonrası için kontrol randevusu verilmektedir. Bu kontrolün aksatılmaması, olası bir yan etkinin önüne geçilmesi adına, dikkat edilmesi gereken bir diğer önemli noktadır.

Diş Hekimliğinde Botoks Tedavisinin Avantajları

Alanında uzman olan doktorlar tarafından gerçekleştirilen botoks tedavisi, oldukça acısız ve ağrısızdır. Yaklaşık 5-10 dakika aralığında süren botoks tedavisinin ardından kişi, günlük yaşamına rahatlıkla dönebilir. Kısa bir zaman diliminde tamamlanan botoks işlemi, cerrahi bir uygulama olmaması nedeniyle oldukça avantajlıdır. Botoks tedavisinin ardından, iyileşme süreci boyunca herhangi bir ağrı ya da sızı hissedilmez.

Çiğneme kasının aşırı aktivitesinin olduğu durumlarda, bu aktiviteyi minimum düzeye indirgemeyi hedefleyen botoks uygulaması, etkisini ortalama 5-7 gün içinde gösterir. İkinci haftadan sonra ise etki tamamen hissedilir. Botoks işleminden sonraki süreçte çiğneme işlevini engelleyecek herhangi bir durum oluşmaz.

Ağrıları giderdiği gibi estetik bir görünümü de beraberinde getiren botoks tedavisi, riskli bir işlem değildir. 4-6 aylık aralıklarla kişinin isteğine bağlı olmakla birlikte, yinelenebilir.

Diş Tedavilerinde Botoks Uygulamasının Yan Etkileri

Botoks uygulamasının yan etkileri yok denecek kadar azdır. Bununla birlikte tedavi sonrası hafif bir baş ağrısı, hassasiyet, belli belirsiz ödem görülebilir. Söz konusu yan etkiler kişiden kişiye değişir ve genel olarak büyük rahatsızlıklar gözlemlenmez. Etkisini yaklaşık 4 ay sonra yavaş yavaş kaybetmeye başlayan botoks, belirli aralıklarla doktor kontrolünde tekrarlanırsa kasların aktivitesinde meydana gelecek olası yükselişin önüne geçilir.