Diş Eti İltihabı Nedir ve Nasıl Tedavi Edilir?

Diş eti iltihabı fonksiyonel ve estetik sorunlara sebep olabilen, kişileri fiziksel ve psikolojik olarak rahatsız eden bir sorundur. Basit gibi görünen bir iltihaplanma, ileride daha büyük problemlere yol açabilir. Bu bakımdan, diş eti iltihaplanması ile karşı karşıya kaldığınızda uzman diş hekimlerine danışmanız önemlidir.

Diş etinde iltihap neden olur sorusunun yanıtları çeşitlilik gösterir. Ağız bakımına yeterli özeni göstermemek, farklı hastalıklar ve yetersiz beslenme en sık karşılaşılan sebepler arasındadır. İltihabın özelliğine göre etkileri ve tedavi yöntemleri de değişir. Örneğin, diş etinde meydana gelen enfeksiyon başlangıç seviyesindeyse, ağız hijyenine dikkat edildiği takdirde, birkaç gün içerisinde iltihaplanma geçer. Fakat, enfeksiyon fazlaysa ve 5 günden uzun sürerse uzman müdahalesi gerekir. Diş eti iltihabını tedavi etmemek ya da risk büyüyene kadar tedaviyi geciktirmek, diş kaybı gibi ciddi sorunlara sebep olabilir.

Diş Eti İltihabının Belirtileri Neler?

Çoğunlukla bakteri temelli enfeksiyonlardan kaynaklanan diş eti iltihabı farklı belirtiler ile kendini gösterebilir. Genellikle başlangıçta küçük boyutludur. İleri seviyelerde yemek yeme ve çiğneme zorlukları ortaya çıkabilir.  Diş eti iltihabına ne iyi gelir sorusunun cevabı da belirtilere, sorunun kaynağına bağlıdır. Diş eti iltihabının öne çıkan semptomları:

• Diş eti hassasiyeti,
  • Diş fırçalarken kanama,
  • Diş etinde şişlik ve kızarıklıklar,
  • Dişlerin sallanması,
  • Gözle görülebilen beyaz renkli oluşumlar,
  • Sıcak ve soğuğa karşı aşırı hassasiyet,
  • Ağız kokusu,
  • Diş eti çekilmesi.

Diş Eti İltihabının Nedenleri Neler?

Diş etinde iltihaplanma oluşmasının en yaygın nedeni, ağızda (diş etinin iç bölümünde) kalan yemek artıkları ve plaklardır. Zaman içerisinde diş taşına dönüşebilen diş plakları, iltihaplanmaya sebep olur. Peki ama bu süreci hızlandıran, bir başka değişle, iltihaplanmaya yol açan etmenler neler? Sigara kullanımı, ilaç kullanımı, alerjik reaksiyonlar, ağızda kırık dolgu olması, şeker hastalığı, yetersiz beslenme, genetik faktörler, bakteri ve virüs ilk akla gelenler arasındadır. Tedaviye başlanmadan önce, iltihabın türünü ve neden kaynaklandığını belirlemek gerekmektedir.

Diş Eti İltihabının Tedavisi

Diş etinde iltihap tedavisi ideal olarak erken dönemde teşhis edilmeli ve sorunu giderecek uygulamalar doğru şekilde yapılmalıdır. Böylece, hastalığın ilerlemesi ve daha büyük sorunlara yol açması riski de ortadan kalkacaktır.

• Ağız bakımını rutin hâline getirmelisiniz. Farklı bir tedavi uygulanıyorsa dahi, hekiminiz diş ve diş eti bakımınızı yapmanızı isteyecektir.
  • Diş hekimi tedavi planı doğrultusunda diş eti iltihabı için antibiyotik ilaç kullanımı gerekli olabilmektedir.
  • Uzman diş hekimleri tarafından “profesyonel ağız bakımı” uygulanır. Bu hem diş temizliğini hem de diş taşı temizleme işlemini kapsar.
  • İyileşme sürecini hızlandırmak adına, lazer ve benzeri cihazlar ile birtakım işlemler uygulanabilir.
  • Ultrasonik ekipman desteği ile hastalığın tekrar nüksetmesi ihtimali minimuma indirgenir.
  • İltihaplanma giderildikten sonra, gerekli görülürse, hastaya diş restorasyonu işlemleri uygulanabilir.

Diş eti iltihaplanmasına ne iyi gelir sorusuna verilebilecek ilk yanıtın ağız bakımı olduğunu hatırlatmak önemlidir. Gerekli hijyeni göstermek hem iltihap oluşumunu önler hem de enfeksiyonun yayılma riskini ortadan kaldırır. Sorunu hızlı, etkili ve kalıcı şekilde çözmek adına, tedavi için diş hekimine başvurmanız önerilir.