Diş Eti Hastalıkları Nelerdir?

Diş çevresi dokularıyla ilgilenen bilim dalına ‘’periodontoloji’’, bu dokularda meydana gelen hastalıklara ise ‘’periodontal hastalıklar’’ adı verilir.  Periodontal hastalıklar ya da diş eti hastalıkları erken teşhis edilirse kolaylıkla tedavi edilir. Ancak erken tedavi şansı kaçırıldığında, diş eti hastalıkları erişkinlerde görülen diş kayıplarının büyük çoğunun nedeni olarak karşımıza çıkmaktadır.

Diş eti hastalıkları gingivitis, periodontitis ve agresif periodontitis olarak üç ana gruba ayrılır. Gingivitis ya da diş eti iltihabı en yaygın görülen diş eti hastalığıdır. Bu rahatsızlığın belirtisi kırmızı diş etleri, kolayca meydana gelen diş eti kanamaları ve ödemdir. Sebebi ise diş eti üzerinde biriken bakterilerdir. Çoğu hastanın diş bakım rutini yalnızca diş fırçalamaktan ibarettir. Oysa diş eti iltihabı veya bakteri plaklarının önlenmesi için diş etleri de nazik bir şekilde fırçalanmalıdır.

Periodontitis, daha çok yetişkin hastalarda görülen bir diş eti hastalığıdır. Bu hastalık yavaş geliştiğinden ve belirtileri diş eti iltihabından farklı olmadığı için önceden fark edilmesi zordur. Periodontal hastalıkların daha ilerlemiş bir aşamasıdır ve bu safhada artık yalnızca diş eti değil, diş etini destekleyen diş dokuları da hasar görmüştür. Hastalığın ilerlemesi ileride diş eti çekilmesi ve diş kayıplarına neden olabilir.

Agresif periodontitis ise erken yaşlarda görülen ve daha şiddetli bir diş eti hastalığıdır. Aileden geçebilen bir rahatsızlık olan agresif periodontitis erken tanı sayesinde tedavi edilebilir.

Diş eti hastalıkları pek çok nedene bağlı olarak ortaya çıkabilir. Ancak en temel nedenleri arasında sigara, stres, kötü beslenme alışkanlıkları, genetik faktörler, diyabet, hamilelik ya da kullanılan bazı ilaçlar gösterilebilir. Diş eti ve çevresinde meydana gelecek bakteri oluşumunu önlemek için ağız bakımınıza özen göstermeniz gerektiğini unutmamalısınız. Hijyen, diş sağlığının en iyi dostudur

Genel Diş Eti Hastalıkları Belirtileri Nelerdir?

Diş eti hastalıklarında çoğunlukla aynı belirtiler görülür. Bunların en yaygın olanları:

-Diş fırçalama esnasında meydana gelen diş eti kanamaları,
-Kırmızı ve şiş diş etleri,
-Diş eti çekilmeleri,
-Kötü ağız kokusu,
-Dişlerde sallanma,
-Diş eti hassasiyeti olarak sıralanabilir.

Diş eti hastalıkları ne kadar erken fark edilirse, tedavisi o kadar kolay ve başarılı olacaktır. Sağlıklı bir diş eti açık pembe renklidir ve fırçalama ya da diş ipi kullanımı sırasında kanamaz. Dişlerinize ne kadar iyi bakarsanız bakteri oluşumunu da o kadar önlemiş olursunuz. Günde en az 2 kez dişlerinizi ve diş etlerinizi fırçalamayı, ağız bakım suyu ile gargara yapmayı ve diş ipi kullanmayı ihmal etmeyin. Sağlıklı dişlere sahip olduğunuzdan emin olmak için her yıl düzenli olarak bir diş hekimine kontrole gitmelisiniz. Okutan Diş Polikliniğinde sıkı Covid-19 önlemleri altında rutin kontroller, diş eti hastalıkları tedavisi, diş teli tedavisi, implant, protez ve daha fazlasını sizlere sunuyoruz. Ücretsiz danışmanlık için bize ulaşabilirsiniz.