Botoks Enjeksiyonlarının Yaygın Kullanım Alanları

Botoks ya da botulinum toksini günümüzde, dünyadaki en popüler ameliyatsız işlemdir. Kozmetik botoks tedavisi, tekrar eden yüz hareketlerinden ve mimiklerden kaynaklanan çizgileri ve kırışıklıkları düzeltmektedir.

Kozmetik botoks işlemi, 18 yaşını doldurmuş herkese uygulanabilir. Hamileler ve emziren anneler botoks için uygun adaylar değildir. İşlem, bölgeye lokal anestezik kremin ​​sürülmesi ile başlar. Daha sonra botoks iğneleri ile belirli noktalara küçük dozlarda enjeksiyonlar yapılır. İşlem toplamda 15-20 dakika kadar sürer. İşlem sonrası soğuk uygulama yapılması şişlik ve kızarıklığı önler. Tedavi sonrası hastalar günlük hayatlarına dönerler.

Botoks tedavisi kozmetik amaçlar dışında migren ve aşırı terleme (Hyperhidrosis) gibi sorunları ortadan kaldırmak için de kullanılmaktadır.

Botoksun Yüzdeki En İyi Uygulama Alanları Nereler?

Yüz bölgesinde botoks işleminin en iyi sonuç verdiği alanlar şunlardır:

• Gözlerin çevresindeki ince çizgiler ve kırışıklıklar (kaz ayağı çizgileri),
  • Alındaki kırışıklıklar,
  • İki kaş arasında çatık ve kızgın bir görünüme sebebiyet veren çizgiler,
  • Barkod çizgileri,
  • Diş eti gülüşü,
  • Boyun bölgesindeki kemer ve kırışıklıklar,
  • Nazolabial kırışıklıklar,
  • Sarkık kaşlar,
  • Çene ve alt dudak arasındaki çizgiler ve çenedeki kırışıklıklar,
  • Sarkık yanaklar.

Botox tedavisinin genel olarak alın, kaş arası ve göz çevresi bölgelerde etkileyici sonuçlar verdiğini söyleyebiliriz. Yüzünüzün alt kısımlarındaki, boyundaki ve dekolte bölgesindeki kırışıklıkları ve yaşlanma belirtilerini gidermek için de botoks uygulanmaktadır.

Botoks Enjeksiyonu Sonrası Süreç

Kozmetik prosedür, 1 hafta ila 10 gün arasında sonuç veren hızlı ve ağrısız bir işlemdir. Botoks, ameliyat olmaktan çekinen hastalar için de iyi bir alternatiftir. Öte yandan, medikal estetik bir işlem olduğu için botoksun kalıcılığı 6 ay kadardır. Bu süreden sonra, yani etkisini kaybettikten sonra, botoksunuzu yenileyebilirsiniz. Yılda iki kez botoks yaptırmak tıbben zararsızdır. Daha kalıcı bir çözüm arıyorsanız yüz germe ameliyatı gibi cerrahi işlemleri tercih edebilirsiniz.

Botoks, diğer tıbbi işlemler ve diş tedavileri hakkında daha fazla bilgi almak için kliniğimize ulaşabilirsiniz.