20’lik Dişler Ne Zaman Çekilir?

20’lik dişler, ya da 20 yaş dişleri, genellikle 17-25 yaş aralığında çıkan azı dişleridir. Bilindiği gibi azı dişleri çenenin en arkasında yer almaktadır. Alt ve üst çenede toplam dört tane olmak üzere çıkan yirmilik azı dişleri, birçok kişide çene yapısına uyum sağlayamaz ve şiddetli ağrıya sebep olur. Apse ve iltihap gibi sağlık sorunlarına yol açtığı durumlardaysa, yirmilik dişlerin çekilmesi gerekir. Yirmilik dişler bazı durumlarda ameliyat ile alınmaktadır.

Yerleşen diğer kalıcı dişleri çenenin büyük kısmını kapladığından dolayı, onlardan çok sonra çıkan yirmilik dişler yerleşebilecek yeterli alan bulamamaktadır. Yirmi yaş dişleri komşu dişlere zarar verip çene yapısını bozabilir. Bu durumda ne yapılacağına karar vermek için en yakın diş hekimine başvurulmalıdır.

Öte yandan, her yirmilik dişin çekilmesi gerektiğini söylemek yanlış olur. Bazı kişilerin yirmilik dişleri çene yapısına uyum sağlar ve hiçbir problem çıkarmaz. Bu bireylerde yirmi yaş dişlerinin çekilmesine gerek yoktur.

20’lik Diş Belirtileri

Yirmilik dişler sorunsuz bir şekilde çıktığında varlıkları bile fark edilmez. Ne yazık ki durum genelde tam tersi olmaktadır. Peki, yirmilik diş çıkarttığınızı nasıl anlarsınız? Şu belirtileri gösteriyorsanız, Yirmilik diş çıkarıyorsunuzdur:

-Şiddetli baş ağrısı,
-Çene ve kulak ağrısı,
-Diş ve diş etlerinde ağrı,
-Kötü ağız kokusu,
-Besinleri çiğnemekte zorlanma,
-Lenf bezi şişmesi.

20’lik Diş Ameliyatı

Yirmilik diş semptomları gösteren hastalara doğru teşhis koymak için röntgen çekilir. Böylelikle muayenede görülmeyen tüm gömülü diş kökleri ve açıları incelenebilir. Gömülü 20’lik dişler çoğu zaman enfeksiyon ve kist gibi sağlık problemlerini beraberinde getirmektedir. Bu gibi durumlarda cerrahi operasyon gereklilik haline gelmektedir.

Yirmilik dişler tamamen diş etinin içinde kalmış ve kökleri de çene kemiğinin içine gömülü durumdaysa tek parça halinde çıkarılmaları oldukça güçtür. Diş hekimi, bunun yerine, dişi birkaç parçaya ayırarak çeker. Yirmi yaş dişleri cerrahi işlemle alınacaksa lokal anestezi kullanılır ve diş etinde kesi açılarak işlem yapılır. Operasyon, zorluk derecesine göre 1-2 saat sürmektedir. Operasyondan sonra ağrı, şişlik ve morarma gibi komplikasyonlar görülebilir. İlk iki gün ağrı şiddetinin daha yoğun olması beklenir. Çoğu hasta 10 gün içinde diş ağrılarının tamamen geçtiğini kaydetmektedir. Bazı hastalarda iyileşme sürecinin daha uzun sürmesi olasıdır. İyileşme sürecini hızlandırmak için operasyondan sonraki ilk gün düzenli olarak buz uygulaması yapabilirsiniz. Buz şişliği ve ödemi alırken, diş etlerinde meydana gelen morlukları da azaltmaktadır.

Yirmi yaş dişleri hızlı çürümeye meyillidir. Siz de yirmilik dişlerinizi çıkarıyorsanız kliniğimize gelerek muayene olabilirsiniz.